Het kopen van een motorhelm kan erg verwarrend zijn met de verscheidenheid aan stijlen, materialen en kleuren die tegenwoordig beschikbaar zijn. Bovendien zijn er tegenwoordig veel meer helmfabrikanten op de markt, zoals Scorpion, AGV, Thor, Nolan en meer, dus zorg ervoor dat u winkelt om alles te zien dat momenteel beschikbaar is.

Natuurlijk is de juiste crosshelm jouw favoriet en comfortabel genoeg om altijd te dragen.
Er zijn drie basistypen motor- en motorcrosshelmen: integraalhelmen, halfhelmen en kalotjes.

Passagiershelmen voor het hele gezicht bedekken, zoals de naam al doet vermoeden, het hele hoofd en gezicht. Ze bieden de sterkste bescherming en worden vaak gekozen door degenen die op krachtigere sportfietsen rijden. Deze fiets heeft behoorlijk wat pk’s en snelheid, dus maximale bescherming bij een val is er nog niet, maar hij moet ook comfortabel zijn. De meeste producten bevatten een ventilatiesysteem om de luchtstroom in stand te houden en een snelwisselbare voorplaat van het gelaatsscherm te veranderen in een doorzichtige voorplaat. Vanwege de grootte van deze helmen is deze niet aangepast aan aangepaste afbeeldingen en felle kleuren. Dit is een geweldige helm die je kunt personaliseren om aan je specifieke stijl en smaak te voldoen. Let er bij het kiezen van een integraalhelm op dat deze goed over je hoofd past zodat deze niet kan worden omgedraaid.

Laten we nu eens kijken naar het halve roer. Halve helmen bedekken niet het hele hoofd en gezicht zoals integraalhelmen. Ze bedekken alleen de bovenkant en vaak van het hoofd en de andere vliegende objecten. Als je helm een ​​vizier heeft maar geen gelaatsscherm, dan kun je ook een bril dragen om je ogen te beschermen, maar de bril zal je neus en mond niet beschermen. Halfhelmen zijn de meest speciale keuze voor cruiser-fietsers. De reden is dat het je een breder gezichtsveld en meer vrijheid geeft. Net als integraalhelmen zijn ze verkrijgbaar in verschillende kleuren en afbeeldingen.

Tien slot is er de “Skull Hat”. Dit is een helm die alleen de bovenkant van het hoofd bedekt, en om voor de hand liggende redenen zijn er maar heel weinig vizieren of gelaatsschermen. U zult vaak voertuigen aantreffen die zijn versierd met de clubbadge van de bestuurder en/of ruwe en soms controversiële afbeeldingen. Deze helmen zijn niet bedoeld om je hoofd te beschermen tegen het gezicht, dus als je je fiets op de weg moet zetten, wees je dan bewust van het risico op blessures en kies verstandig.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

You may also like