Vroeger waren zakelijke benodigdheden beperkt tot visitekaartjes, gele pagina-advertenties en brochures. Kranten, radio en televisie werden vroeger gebruikt door toonaangevende bedrijven en oogsten vandaag de dag nog steeds enorme beloningen voor grote bedrijven. Massamedia zijn over het algemeen gewoon niet kosteneffectief voor de meeste lokale bedrijven. In de 21e eeuw is het duidelijk dat de impact van deze tools wordt verminderd door het wereldwijde web. We zoeken online naar producten en diensten vanaf onze desktops, laptops en mobiele telefoons. Toch profiteren de meeste lokale ondernemers niet van de betaalbaarheid en winst die beschikbaar is via online marketing.

Net als een businessplan en een budget, is een internetmarketingstrategie essentieel voor het succes van moderne kleine bedrijven. Terwijl een website een goed startpunt is, vereist online marketing Duitsland meer dan een paar statische webpagina’s. In plaats daarvan vereist een succesvolle internetaanpak een dynamische en goed afgeronde aanwezigheid op het web die naast verkoop ook relaties opbouwt, en fans naast klanten.

Een uitgebreide internetmarketingstrategie vervangt krantenadvertenties met banneradvertenties, gele pagina’s met zoekmachines, snail mail met e-mail, stadspleinen met sociale netwerken en verkoopbrieven met aangepaste inhoud. De technologie is even evolutionair als revolutionair, en slimme bedrijven profiteren van de huidige omgeving om hun concurrentie te verslaan.

Afgezien van tools en technologie, zijn er tientallen redenen om actief en vaak aan internetmarketing te doen. Hier zijn enkele van de meest overtuigende:

1. Als ze informatie nodig hebben, gaan moderne consumenten online; uw succesvolle internetmarketingprogramma zorgt ervoor dat ze u vinden wanneer ze winkelen voor uw product of dienst.
2. Online marketing heeft een enorm onderzoekspotentieel; bedrijven zouden in ieder geval online marketingonderzoek moeten doen om gegevens over hun klanten, prospects en concurrenten te verzamelen.
3. Door op internet te adverteren, kunnen bedrijven een zeer gericht publiek bereiken; bovendien kunnen ze het snel, intiem en voordeliger online bereiken dan traditionele marketingbenaderingen.
4. Online marketing leent zich voor directe conversies. Klanten kunnen snel en eenvoudig vinden wat ze willen en direct doorklikken om het aan te schaffen.
5. Vergeleken met veel traditionele marketingmiddelen zijn internetmarketingdiensten zowel betaalbaarder als effectiever.
6. Internetmarketing biedt lokale ondernemers marketingkracht; door online te adverteren, kan uw bedrijf profiteren van marketingblootstelling aan grote bedrijven met een lokaal marketingbudget.

Actie stappen. Enkele contacten en bronnen om u op weg te helpen met uw online marketing:

Zoekmachinemarketing versterkt uw online marketingstrategie.
Als u eenmaal een website heeft, zal internetmarketing via zoekmachines uw klanten helpen deze te vinden. Denk aan zoekmachineoptimalisatie, die uw positie in de zoekmachines zal verbeteren, en pay-per-click (PPC)-advertenties, die uw bedrijf op de markt brengen via relevante, gerichte zoekopdrachten van zoekmachines.
ACTIE: Voordat u een website bouwt, gebruikt u de gratis tool voor zoekwoordsuggesties van Wordtracker om zoekwoorden te kiezen; gebruik die trefwoorden in uw beschrijvingen en metatags, PPC-advertenties via Google AdWords en Yahoo! Gesponsord zoeken om zoekmachineverkeer op te bouwen.

Selecteer geschikte display-advertenties en maak gebruik van online marketingtools
Display-advertenties, inclusief banneradvertenties, zijn een basisvorm van online marketing. Omdat u betaalt voor vertoningen (banneradvertenties worden meestal geprijsd op basis van CPM of kosten per duizend vertoningen), moet u ervoor zorgen dat u alleen advertenties plaatst op websites die uw doelmarkten bezoeken.
ACTIE: Yahoo! Adverteren biedt internetmarketingdiensten voor het ontwerpen, kopen en plaatsen van uw internetadvertenties

Public relations promoot uw online marketingimago
Marketing op internet omvat meer dan adverteren; het gaat ook over public relations. Genereer online publiciteit en monitor, bouw en onderhoud uw online reputatie continu.
ACTIE: Neem Google Alerts op in uw online marketingstrategie. Gebruik ze om vermeldingen van uw naam, uw bedrijf en uw producten online bij te houden; zoek in Technorati naar vermeldingen in blogs en sociale media. En wanneer u persberichten schrijft, verspreid deze dan via een nieuwsdienst zoals PRWeb, waarmee u uw bericht kunt taggen voor bekendheid op sociale bladwijzersites zoals Digg en Del.iciou.us.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.