
De klinische en farmaceutische bedrijven zullen op hun beurt grote aanpassingen moeten doen in overeenstemming met het gezondheidszorgbeleid van het land, dat het model volgt van Europese landen zoals het VK. Meer dan 16 miljoen burgers zullen worden opgenomen in het beleid van Medicaid. Dit geldt voor burgers met een laag tot gemiddeld inkomen. Particuliere verzekeringsmaatschappijen mogen geen medische zorg weigeren voor reeds bestaande aandoeningen zoals hart- of botproblemen.
Verwacht wordt dat de hervorming een algehele opbeurende verandering teweeg zal brengen in de apotheekactiviteiten. Het wetsvoorstel verleent volledige verzekeringsplannen aan een extra aantal Amerikaanse burgers. In termen van aangelegenheden in de apotheekindustrie, geeft het wetsvoorstel door apothekers verstrekte medicatietherapiebeheerdiensten. Het heeft ook een agenda voor het kwijtschelden van leningen. Aan de andere kant is de Medicare-vergoeding aan apotheken nog steeds onduidelijk. Het zal enkele jaren duren voordat bedrijven deze details gladstrijken.
Aangezien de VS het Europese zorgmodel gebruiken, zullen ook Amerikaanse apotheken hun inkoopsystemen moeten aanpassen. De vraag om hun markt te veranderen zal grote invloed hebben op de bedrijven die betrokken zijn bij het aandrijven van de nationale medische economie. Met het grotere verzekeringsplan zullen apotheken profiteren van meer klanten die hun winkels bezoeken om medicijnen te Diazepam kopen. Ze worden niet langer beperkt door de werkloosheid of de ernst van hun aandoening. De uitdaging voor apotheken zal voortkomen uit het tekort aan belangrijke keuzemakers, volgens Chris Weight, co-auteur van het boek “Drivers of Change to Pharmaceutical Commercial Models.” Ze zullen hun medicijnen moeten adverteren bij grotere organisaties: Medicaid en Medicare. De beoordelingen van apotheken zullen uiteindelijk afhangen van deze overheidsbetalers. In het Verenigd Koninkrijk brengen farmaceutische leidinggevenden hun artikelen op de markt aan openbare gezondheidszorgbetalers in plaats van aan een individuele en specifieke markt. In plaats van de medicijnen tegen een winstgevende waarde op de markt te brengen, worden de medicijnen tegen de laagst mogelijke prijs verkocht. Dit zal een grote verschuiving zijn voor veel lokale drogisterijen, die zowel generieke als merkmedicijnen leveren. het is belangrijk voor lokale apotheken om met Europese bedrijven te overleggen over hun inkoop- en marketingmethoden.
Dankzij dit beleid zullen beheerders van apotheekuitkeringen een boost krijgen van de uitgebreide medicijndekking van Medicare. Verwacht aanvullende medische voordelen die deel uitmaken van de medische verzekeringsdekking van uw bedrijf. Uw plan kan echter alleen worden bepaald door waar u werkt. Anticipeer samen op enkele beperkingen en extra voordelen.
Online apotheken zullen minder aanpassingen hebben dan lokale drogisterijen. Ze verkopen momenteel tegen lage en praktische kosten aan klanten met een krap en klein budget. De meeste online apotheken leveren generieke geneesmiddelen als alternatief voor de duurdere merkgeneesmiddelen. Deze bedrijven moeten voorzichtig zijn, aangezien de rekening 75 procent korting geeft op generieke en merknaam. Niettemin, omdat deze online apotheken een particuliere markt bevoorraden, zullen ze marketing moeten omleiden naar betalers en leveranciers van de volksgezondheid. Het is duidelijk een totale verandering voor een internetbedrijf. Desalniettemin kunnen farmaceutische websites blijven profiteren van personen die er de voorkeur aan geven hun medicijnen bij particuliere leveranciers te betrekken. Online apotheken blijven een gemak voor mensen die in verre gebieden verblijven of grote hoeveelheden medicijnen nodig hebben. Personen die van het verlengde klinische plan zullen genieten, moeten hun opties bespreken met hun lokale of online apotheek. Kopers die loyaal zijn aan online apotheken kunnen meer geld besparen door gebruik te maken van het verzekeringsplan.